Tizenegy éve történt a tragikus vonatbaleset

Megosztás

Tíz éve ezen a napon érkezett a tragikus hír, hogy Délegyháza és Kiskunlacháza között baleset történt, egy tehervonat sóderszállító autóval ütközött, a mozdonyvezető, Szlávik István és a teherautó sofőrje is életét vesztette. Kiderült, hogy a szerencsétlenül járt –és vétlen- vasutas a fékezőszelep karját szorítva próbálta elkerülni a katasztrófát, nem menekült, hanem menteni próbált. A tragédiában résztvevő MÁV V43 sorozat 1054-es pályaszámú mozdonya olyan mértékben roncsolódott a baleset következtében, hogy már nem lehetett helyre állítani. 

A Mozdonyvezetők Szakszervezete akkor úgy határozott, hogy minden évben Szlávik István halálának napján megemlékezik a szolgálatteljesítés közben elhunytakról, és október 20-át a Mozdonyvezetők Gyásznapjának nyilvánítja. A magyar vasút születése óta több mint hatvanan haltak meg kollégáik közül.

A Mozdonyvezetők Gyásznapja tisztelgés az elhunytak emléke előtt, ugyanakkor alkalom arra is, hogy felhívják a figyelmet a hivatásukkal járó veszélyekre. Magyarországon közel hatezer közúti-vasúti szintbeli kereszteződés van, ezek fele nem biztosított. Minden napra jut baleset, amely vasúti átjárókban következik be, szinte minden esetben a közúton közlekedők szabályszegése, figyelmetlensége miatt. A megnövekedett motorizáció, a romló közlekedési morál, a felgyorsult élet egyre nagyobb kockázatot jelent a mozdony vezetőállásán szolgálatot teljesítőkre. Az elmaradt pályaátépítések, halogatott mozdonybeszerzések miatt a vasúti járművezetők biztonsága érdemben nem javult az elmúlt években.

A statisztikák szerint a vasúti átjárókban bekövetkező baleseteknél szinte minden esetben a vágányokon áthajtók figyelmetlensége, a KRESZ előírásainak megszegése, a gyorshajtás, a fénysorompó jelzésének figyelmen kívül hagyása okoz tragédiát.

forrás: mosz.hu

Kapcsolódó cikkek